Välkommen till Rock Dudes #67, som gästas av NIKOO SADR från distributionsbolaget THE ORCHARD.

(Foto: Anna Rolander)

Välkommen till Rock Dudes #67, som gästas av NIKOO SADR från distributionsbolaget THE ORCHARD.

Nu ska vi återigen ta en titt på hur saker funkar i bakgrunden av musikbranschen. Branschen har stått inför en massiv förändring de senaste 20 åren, och kanske framför allt de senaste 10 år har de olika digitala plattformarna tagit mer plats. Samma sak gäller marknadsföring, där nästintill allt sker digitalt, både via streaming-plattformarna, men även kopplingarna via Sociala medier, bloggar osv.
I Rock Dudes #67 så bjöd vi inte en riktigt expert inom området, Nikoo Sadr, som idag jobbar på distributionsbolaget The Orchad. Hon slog sig in i musikbranschen via utbildningar både här på hemmaplan, men även utbildning i London, där hon efter utbildningen började jobba på företaget Music Alley, som hade stort fokus på att utbilda folk inom skivbolags-branschen inom digital marknadsföring.
Det finns otroligt mycket att lära inom detta område, och det är ju en värld som konstant förändras. Så vi hoppas att ni får med er lite nya lärdomar efter det här avsnittet.

Det här och mycket, mycket mer kan du lyssna på i Rock Dudes #67 som släpps tisdagen den 10 april.

Du kan lyssna på Rock Dudes via:

iTunes: http://bit.ly/rockdudesitunes
Spotify Artist: http://bit.ly/rockdudesspotifyartist
Spotify All Episodes: http://bit.ly/rockdudesspotify
Hemsidan: http:://bit.ly/rockdudes

 

Stöd podcasten Rock Dudes genom att köpa vårt exklusiva merch:
Webshop: http://bit.ly/rockdudeswebshop

 

Comments have been closed.
© 2014-2018 Rock Dudes (PODCAST)